درخواست اسقف لبنانی برای رسیدگی به مطالبات مردم  
کد خبر: 3851184
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

درخواست اسقف لبنانی برای رسیدگی به مطالبات مردم  

گروه بین‌الملل ــ «یوسف العبسی»، اسقف مسیحیان روم کاتولیک انطاکیه و مشرق زمین در لبنان، ضمن ابراز نگرانی از ادامه یافتن خشم و غضب مردم در پی اعتراضات اخیر این کشور، خواستار رسیدگی به مطالبات مردم از سوی مسئولان شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان «NNA»، العبسی در سخنانی همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام کرد و گفت: این مردم امروز نارضایتی و عدم اطمینان خود را نسبت به کسانی که آنان را در این وضعیت نابسامان انداخته‌اند، اعلام می‌کنند.
 
وی از مسئولان لبنانی خواست به مطالبات مردم لبنان رسیدگی کنند و در میان وعده‌هایی که اکنون به ناامیدی همه مردم منجر شده است، غرق نشوند.
 
اسقف مسیحیان کاتولیک انطاکیه همچنین برگزاری مسالمت‌آمیز تظاهرات‌ها، احترام به نیروهای امنیتی و جلوگیری از انجام اقدامات خشونت‌آمیز را خواستار شد و گفت: این اقدامات موجب منحرف شدن خواسته‌های به حق مردم از اهداف اصلی آن خواهد شد.
 
العبسی در پایان با اشاره به اینکه «زمان اعتراف به اشتباهات فرا رسیده است»، تأکید کرد: اصلاحات جدی، جلوگیری از فساد و احترام به کرامت هم‌وطنان، امری ضروری برای بازگرداندن اعتماد مردم به مسئولان و نجات لبنان است.
 
گفتنی است؛ تظاهرات مردم لبنان در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و معیشتی از روز پنجشنبه، 25 مهرماه آغاز شده است و امروز نیز برای چهارمین روز متوالی ادامه داشت.
 
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اربعین حسینی در شهر بعلبک در واکنش به تظاهرات لبنان گفت همه مسئولان دولت باید پیام این اعتراضات را درک کنند و بدانند که مردم لبنان دیگر تحمل پرداخت هیچ مالیات جدیدی را ندارند و در صورت اعمال مالیات جدید به خیابان‌ها خواهند ریخت و همه گروه‌های سیاسی از مهار مردم عاجز خواهند بود.
انتهای پیام
captcha